
Relatórios Financeiros dos Bancos Europeus
De que forma as perdas de crédito esperadas dos Bancos Europeus foram impactadas pelo aumento, cada vez mais comum, de eventos sem precedentes? Nos anos mais recentes, o setor bancário tem enfrentado
Nossas Publicações
De que forma as perdas de crédito esperadas dos Bancos Europeus foram impactadas pelo aumento, cada vez mais comum, de eventos sem precedentes? Nos anos mais recentes, o setor bancário tem enfrentado
Mazars has set things in motion to strengthen its presence in the Middle East and North Africa (MENA) and to follow the development of its client base in these regions of the world through the creation of a powerful platform.
As the world continues to navigate change, societal expectations are shifting, and organisations must keep up with the growing call to transform their operations to be more sustainable, comply with increasing regulations and meet new quality standards. At Mazars, we are prepared to not only rise to the challenge and invest where it counts for our firm and people, but also to support our clients within this evolving landscape to make the decisions that will set them up for success.
We pride ourselves on our independent perspective: one that balances local and global, business and society, in a different way. We provide insights on the future of our profession and its role in building a fair and prosperous world. Through our publications, we highlight and share our views on the major changes that will impact the lives and business models of our clients, as well as on the megatrends that will reshape our world.
At the close of 2021, our C-suite barometer showed businesses were emerging from the pandemic with a sense of confidence and resilience. They were confident in their ability to respond to the trends ahead, expecting to transform their businesses and planning to invest. ESG is now firmly on the C-suite agenda and businesses are making public commitments on a range of ESG topics. But are businesses able to action their strategies?
The mobility sector is undergoing major transformations as it responds to evolving consumer expectations and demands for cleaner, more connected, and sharable mobility solutions. To shed light on what’s happening ‘on the ground’ as key players work to shape the future of mobility, we have created part two of our ‘Reinventing the wheel’ series, featuring interviews with mobility experts and senior executives from leading automotive players.
As the world begins to emerge from the pandemic, the call for a more sustainable future has never been stronger. Businesses are facing increased pressure to grow more responsibly and sustainably, and Mazars remains more committed than ever to answering this call.
Após anos de negociações o Reino Unido abandonou oficialmente a União Europeia. Para muitas empresas é ainda difícil perceber plenamente os diversos impactos do Brexit – quer desenvolvam negócios directa ou indirectamente com o Reino Unido.
A profissão de auditoria está a passar por um momento decisivo: as expectativas do mercado estão a mudar, a tecnologia está a dar mais poder aos auditores e a fortalecer a qualidade. A auditoria continua em evolução e uma série de notícias recentes relacionadas com falhas empresariais têm levantado questões sobre a qualidade que as empresas esperam dos serviços.
For people, businesses and society, 2020 was a year like no other. With the global Covid-19 crisis many have faced extreme challenges; people and families across the world have lost loved ones too early and suffered previously unthinkable restrictions to their lives and livelihoods as governments, companies and other institutions battled to contain the virus. The unique challenge for business has been how to respect the necessity to preserve life while fulfilling its duty to meet society’s needs in a financially sustainable way.
O sector do luxo sempre se caracterizou por oferecer aos consumidores a oportunidade de adquirirem peças intemporais com valor e interesse perduráveis. Mas isso não significa que a forma como os produz e vende deva permanecer imutável. O setor do luxo está num momento de mudança e as marcas que continuam a fazer o que sempre fizeram correm o risco de ficar para trás. O nosso relatório, “Consciente, colaborativo, conectado” explica porquê.
Nesta página encontrará publicações de interesse geral das empresas, independentemente do setor de actividade ou serviço prestado.
O lançamento da nova linha de serviços da área de consulting em Moçambique encontra-se integrada numa estratégia da Mazars a nível global.
A nossa marca é mais do que um simples logotipo. Reflete quem somos, o que fazemos, como agimos, como ajudamos os nossos clientes, trabalhando em conjunto e servindo o interesse público. É o que nos torna únicos. Bem-vindo à marca Mazars.
O nosso código de conduta global funciona como uma bússola no nosso dia-a-dia. Define claramente quem somos, o que esperamos das nossas pessoas e como esperamos que elas lidem com os nossos clientes, stakeholders e comunidade em geral.
Looking to 2020, we see a bright future and many exciting prospects, but we know our stakeholders operate in testing times. That is why finding and maintaining the right balance resonates more than ever. With our 2019 Yearbook, we take the opportunity to reaffirm our commitment to accompanying our clients’ development, helping them navigate the complex environments in which they operate and grow in a sustainable way.
A Mazars North America Alliance é uma aliança entre a Mazars e quatro empresas líderes nos Estados Unidos e Canadá.
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